Fòrum d'eCatalunya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Llei del Congrés

+3
mundus finae
enrivax
pau esteve
7 participantes

Pàgina 1 de 3 1, 2, 3  Següent

Llei del Congrés Empty Llei del Congrés

Missatge por pau esteve Ds 8 Mar 2014 - 1:15

La idea, es anar pulint-la, per a votarla quan la Constitució estigui vigent, ja que no pot haver-hi marc legal sense cap constitució.

LLEI DEL CONGRÉS (El nom es provisional, per supost)

1.PREÀMBUL

1.1. El Congrés es el màxim órgan polític i representatiu de l'Estat Català d'eEgipte. Ostenta el poder legislatiu.

1.2. El Congrés tindrà la seu en el fòrum oficial de l'Estat: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo].

1.3. La Administració del fòrum vetllarà per que siguin donats:
    -El rang de Congressista
    -Els permissos als fils ocults (si cal)
    1.3.1. La Administració vetllarà perque aquests siguin retirats als congressistes sortints.

2. ELS CONGRESSISTES

2.1. La forma de elecció, per sufragi universal, es la pròpia de eRepublik, tret de que no es tinguin regions, cas en que s'aplica la següent llei: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo] (aquesta jo la remodelaria dins del marc legal post.constitució)
    2.1.1. renunciar ingame al carrec implica renunciar-hi outgame.

2.2. És Congessista tot aquell que ha sigut elegit com a tal ingame a eRepublik, tret del President, (ingame es un congressista de facto) qui té dret a parlar però no a votar.
    2.2.1. Igualment, el Govern tindrà el dret a parlar i la obligació si sels requereix, però no el vot.

2.3. Per el fet de haver-se presentat a Congressista i ésser elegit, tot congressista accepta aquesta normativa.

3. FUNCIONS DEL CONGRÉS

3.1 El Congrés te la missió de complir la labor legislativa de l'Estat Català d'eEgipte:
    3.1.1. Crear, modificar i derogar lleis, seguint els procediments establerts en la secció 4.
    3.1.2. Vetllar la feina del Govern, i si cal, presentar mocions de Censura. Per a això pot demanar la compareixença de qualsevol membre del Govern.
    3.1.3. Modificar la Constitució (seguint els procediments establerts)

3.2. Apart, com a característiques pròpies de l'ingame, té:
    3.2.1. La potestat i el deure de concedir ciutadanies, seguint la llei vigent.
    3.2.2. La potestat i el deure de concedir donates a les ORG, seguint la llei vigent.
    3.2.3. Votar i aprovar mesures ingame a petició del Govern, tals com el NE , els impostos i la emissió de moneda.

3.3. Tots els Congressistes tenen la obligació de escoltar a la Assemblea del Poble, i si alxí ho requereix algun ciutadà, presentar lleis a debat, tot i que després s'hi vote en contra.

4. EL FUNCIONAMENT DEL CONGRÉS (degut a que som un país petit, NO HI HA MESA)

4.1. Qualsevol Congressista pot efectuar qualsevol de les accions previstes al apartat 3.

4.2. Les lleis proposades tindràn dos fases:
    4.2.1. Fase de Debat (24h) En aquesta, allargable si l'autor ho vol, els congressistes debatiran i proposaran canvis sobre la moció presentada.
    4.2.2. Fase de Votació (24h) En aquesta, no allargable a excepció de que així ho indiqui qualsevol llei superior a aquesta, els congressistes votaran a favor, en blanc o en contra.

4.3. Per ser aprovada ,a excepció de que així ho indiqui qualsevol llei superior a aquesta, (Com una reforma de la Constitució), s'ha d'obtenir en el si una majoria simple del 51%. Això implica que en cas d'empat, guanyarà sempre el NO.
    4.2.3. Els vots en blanc s'ignoraran, comptant per al total solament els SI i els NO.
    4.3.2. Les absències comptaran com a vots en blanc.

falta alguna cosa, però en essència ja està.
pau esteve
pau esteve

Nombre de missatges : 324
Data d'inscripció : 27/06/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Llei del Congrés Empty Re: Llei del Congrés

Missatge por enrivax Ds 8 Mar 2014 - 3:38

Està collonuda, ja li faré un repàs quan pugui però està molt be.
Les votacions, vist els precedents, proposaría marges mes amples, amb un minim sempre de 48h lo mes urgent (a no ser que fos casi una emergència)
enrivax

Nombre de missatges : 459
Edat : 110
Ubicació : Puigmal

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por mundus finae Ds 8 Mar 2014 - 6:58

perfecte Pau!!

Jo també hi esmenaria el què ha dit enrivax (de deixar 48 hores) i proposaria alguna esmena més explícita a la participació de tota la ciutadania més enllà del congrés.
mundus finae

Nombre de missatges : 128
Data d'inscripció : 28/10/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por sferrer Ds 8 Mar 2014 - 13:51

Estaria bé fer primer la constitució.

http://rcstatic.cat/ http://rcstatic.cat/ http://rcstatic.cat/ 
sferrer
sferrer
President català

Nombre de missatges : 629
Data d'inscripció : 08/09/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por pau esteve Ds 8 Mar 2014 - 14:28

La idea, es anar pulint-la, per a votarla quan la Constitució estigui vigent, ja que no pot haver-hi marc legal sense cap constitució.

cheers

l'esquema legislatiu hauria de ser aquest (pero els temps no importen!)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
pau esteve
pau esteve

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por enrivax Ds 8 Mar 2014 - 18:51

A l' esquema potser falta la llei electoral i una llei de partits. També quelcom per definir la Assemblea del Poble.

En quant al tema llei de Congrès, ja he comentat que está molt be, però el tema a discutir sería si estem d'acord en que el Congrès outgame te que te tenir un poder exclusiu que exclou al CP, ministres, presidents de partits i ciutadania en general, representada per la Assemblea del Poble.
Ja he dit en diverses ocasions que no estic d'acord en que al outgame els congresistes tinguin mes competencies que al ingame, que un partit (com pasa ara) pugui monopolitzar el Congrès i que s'exclogui de vot a CP, ministres, presidents de partits i assemblea del poble.
En la meva proposta de constitució, vaig idear la institució del Parlament que es una mena de fusió outgame de tots els càrrecs ingame, Congrès i assemblea del poble.
Penso que s'han de debatre, al menys, aquestes dues alternatives.
En cas de que s'acceptes la fòmula de Parlament, nomès s'hauria de retocar una mica la mateixa llei que proposa Pau Esteve.
Jo defenso aquesta alternativa: Parlament i reajustar aquesta llei.
enrivax

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por sferrer Ds 8 Mar 2014 - 19:57

Les lleis les crea el congrés -- poder legislatiu.

Les refrenda el poble que es d'on emana el poder ultim.

El govern governa que per a aixo es tria i el congrés legisla que també per a aixo es escollit.

Regular els partits en una llei s'aplica a corea del nord i a xina, no al mon occidental, els partits ja s'autoregulen per si sols.
sferrer
sferrer
President català

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Karnitx - Ali Gual Ds 8 Mar 2014 - 20:55

Jo també estic amb el tema de les 48 hores, de llei de partits i fer un sistema més transversal i no tant vertical (on el congrés mana per sobre dels demés). A part afegiria un apartat per a lleis d'emergència, tals com NE defensius, votacions negatives a mpp rebuts per principi, i d'altres temes que es considerin urgents (impeach, etc). Poc a poc es va perfilant cadascuna de les bases que, tot i que jo sóc contrari a les lleis perquè limiten la jugabilitat en certa manera, poden ajudar a evitar episodis desagradables. Bona feina per part de Pau i Enrivax que van proposant i polint.
Karnitx - Ali Gual

Nombre de missatges : 327
Data d'inscripció : 01/07/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por enrivax Dg 9 Mar 2014 - 3:00

sferrerm escrigué:Les lleis les crea el congrés -- poder legislatiu.

Es cert, però un Congrès o Parlament normal, que ve a ser el mateix, el componen tots els diputats o consellers, ministres, el President i els congresistes (i presidents) de partits. Com que això es eR i al ingame aquests càrrecs tenen unes funcions determinades i limitades, al outgame no tenim per que regir-nos en aquest absurd (jo ho considero aixi) i es molt maco poder tenir un Parlament on siguin representats tots els càrrecs ingame, els que es puguin otorgar nomès per l' outgame (ministre de justicia, de R+D, sindics, un representant de la ciutadania (Assemblea del Poble), etc.) deixant-nos d' interesos merament partidistes.
No es el mateix poder fer un impeach al president, pujar o baixar impostos, votar un mpp o un NE, que fer una llei del Poder Judicial o altres. Els congressistes no perden cap capacitat, la guanyen al outgame així com tots els demès representants. Política de participació i democràcia màxima.
Les lleis de l'outgame les te que poder presentar qualsevol, fins i tot ciutadans.

Les refrenda el poble que es d'on emana el poder ultim.

Per descomptat

El govern governa que per a aixo es tria i el congrés legisla que també per a aixo es escollit.

Aqui tornem a lo d' abans: el govern depèn de les eleccions a CP (sempre ingame, mentre sigui un CP català, que en cas contrari es tindria que fer una elecció outgame o prorrogar al vigent), per tant, normalment es composa principalment de militants del seu partit. Aquí no hi ha discusió, penso.
Donat que el ingame i l' outgame son diferents, també es diferent quan es vota amb regió per un Congrès ingame o es fan eleccions nomes outgame. Així, jo estic rotundament disconforme en que quan voto un congressista ingame per que modifiqui impostos, impeatxi CP's, pugui els minims salarials, declari NE o voti mpp entre altres, aquest mateix congressista pugui, en exclusiva, decidir o votar lleis outgame, o altres decisions que no tenen res a veure directament amb l' ingame, si no hi ha una participació mes ample que inclogui tots els càrrecs que ja he mencionat, al menys o mes inclosos els ongresistes.

Regular els partits en una llei s'aplica a corea del nord i a xina, no al mon occidental, els partits ja s'autoregulen per si sols.

No es parla de regular partits: el primer que es determina a la proposta de Constitució, es la independencia dels partits, que evidentment s'autoregulen o s'auto-normativitzen com els hi ve de gust.
Ara be, per una banda, es va intentar instaurar el bipartidisme i hi han hagut molts inconvenients. El primer d' ells es que es impossible ja que d' entrada tenim actualment al menys 3 partits independents: PPCE, FNP i PD (Partit Dervirilista) i em sembla que 5 "satel·lits". Una llei de partits definiria l' Estat Català d' eEgypt com a multipartidista, ja que no es pot impedir que algú vulgui tenir el seu partit. Definiria d' una vegada per totes l' estatus del PPCE, ja que molts pensem que es un partit de l'Estat, hereu de la feina de tots els catalans i amb una bossa de votants 2cliker's. Per altre banda definiria també que passa amb els partits satel·lits que evidentment, per assumptes de TO, s'ha vist forçat a controlar-los passant a ser partits de l'Estat i en els que s'ha de organitzar el vot de manera que no siguin tovejats per externs.
Catalunya no se, però Espanya (que es mes o menys com Corea del Nord però en versió occidental Wink si tenen una llei de partits, encara que ha quedat insuficient.
enrivax

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por sferrer Dg 9 Mar 2014 - 10:09

enrivax escrigué:
Es cert, però un Congrès o Parlament normal, que ve a ser el mateix, el componen tots els diputats o consellers, ministres, el President i els congresistes (i presidents) de partits.

Els consellers, ministres i presidents no creen lleis si no son al mateix temps congresistes. El poder legislatiu es exclusiu del congrés, evidentment si proposa una llei i el poble el rebutja i fa sugerències es feina del congrés millorar la llei en les sugerencies de la gent.

En el tema concret de la constitució he fet una proposta i Pau ha fet altra, espero que entre tots pogam fer una consensuada al 100% asumible per tots els membres del congrés per a presentar-la a referendum.

El que no podem fer es estar eternament discutint la proposta, ja que si es rebutja en referendum tindrem que fer altra proposta i este mes ha de ser el de la constitució per sobre de tot.
sferrer
sferrer
President català

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por enrivax Dg 9 Mar 2014 - 23:31

Es evident el vostre taranná segregador i rupturista: mentre estem debatint en public i en obert la Constitució, la llei del Poder Judicial, la del Congrès, debatint sobre si es necesaria una institució com el Parlament o la Assemblea del poble, ara sortiu de la caverna amb una proposta de Constitució feta al vostre xiringuito, d' amagat, i ara voleu consensuar res? No teniu el govern i els congresistes? Llavors que voleu preguntar ara?

El meu NO com a CIUTADÀ ja el teniu des d'ara mateix i qualsevol campanya que s'em acudeixi contra aquesta actitud autoritaria, partidista i segregadora, també.

Per cert, em sembla molt be que tinguis una proposta (quan ho vegi ho creuré) però la proposta que tu atribueixes a Pau, nomès tens que repasar els 3 o 4 fils que hi han oberts i totes les esmenes que encara estàn en progrès, per adonart'en que tot això no es mèrit d'un o altre, es de tots. I qui no hi participa es per que no vol. I qui calla atorga.

FREEDOM FOR SIGNATURES
enrivax

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por sferrer Dg 9 Mar 2014 - 23:44

La proposta l'ha vist pau i tots els congresistes, es el que et dia, obrir coses en 50 llocs no serveix de res, per aixo es trien congresistes per a que proposen una unica cosa a votació i si ix que no, que es torni a fer la proposta afegint les millores dels que han votat que no.

Per aixo no tenim constitució desde fa un munt de temps, pq fem debats q semblen de sords i bojos, ixa feina es del congrés i la del poble es aprovar-la o rebutjar-la.
sferrer
sferrer
President català

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por enrivax Dl 10 Mar 2014 - 3:23

Ok.
Si això es així, faré content a Naboal i jo abandono qualsevol actitud de suma en la construcció d'un Estat Català a eEgypte. Ja podeu destapar el cava.
A partir d' ara, com ja he dit, estic totalment en contra de qualsevol cosa que faci el Congrès, sigui el que sigui. A partir d' ara tot el que faci, será oposició a la dictadura naboalista del PPCE, que t'inclou a tu i a tothom que recolzi les actituds autoritaries de imposició de qualsevol tipus de llei o norma, boicot a tot el que es decideixi, proposi, plantegi, voti, suggereixi, que nomès tingui en compte el que sigui ideología discriminatoria, antidemocràtica del naboalisme-PPCE.
Ho sento, per aqui ja si que no paso.
Voleu anar sols amb un projecte feixiste-català?
Doncs aneu. Amb mi us heu guanyat un enemic declarat.

Ah, i m' oblidaba: NO dono absolutament cap permis ni consentiment per que s'utilitzi cap text meu en cap tipus de proposta
enrivax

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por pau esteve Dl 10 Mar 2014 - 9:15

enrivax escrigué:Ok.
Si això es així, faré content a Naboal i jo abandono qualsevol actitud de suma en la construcció d'un Estat Català a eEgypte. Ja podeu destapar el cava.
A partir d' ara, com ja he dit, estic totalment en contra de qualsevol cosa que faci el Congrès, sigui el que sigui. A partir d' ara tot el que faci, será oposició a la dictadura naboalista del PPCE, que t'inclou a tu i a tothom que recolzi les actituds autoritaries de imposició de qualsevol tipus de llei o norma, boicot a tot el que es decideixi, proposi, plantegi, voti, suggereixi, que nomès tingui en compte el que sigui ideología discriminatoria, antidemocràtica del naboalisme-PPCE.
Ho sento, per aqui ja si que no paso.
Voleu anar sols amb un projecte feixiste-català?
Doncs aneu. Amb mi us heu guanyat un enemic declarat.

Ah, i m' oblidaba: NO dono absolutament cap permis ni consentiment per que s'utilitzi cap text meu en cap tipus de proposta

Molt malament, la solució no és rendirse, noi!. M'entristeix que ara que estem fent feina de bé...

(que per cert, es referia a la constitucio meva perque parlave de la que vaig proposar jo, en ningun cas se't robarien mèrits...)

Apart, sincerament, pulint alguns detalls, ara que tenim clar la secció del parlament, la teva proposta m'agrada.
pau esteve
pau esteve

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por sferrer Dl 10 Mar 2014 - 16:04

Si no feu el q us diga m'enraviete, ¿d'ahi ve el nom enrivax?
sferrer
sferrer
President català

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por enrivax Dl 10 Mar 2014 - 17:06

Be... continuo veient-ho igual Pau, però per respecte i deferència a tu com a unic congresista alié a PPCE, rectificaré la meva postura i continuaré col·laborant en aquesta proposta tot i que no abandonaré la de denunciar la actitud autoritaria i antidemocrática del PPCE.
Amb tot, considero que la feina que fem, tenint en compte que hi ha una proposta paralela i que finalment les modificacions (que en diuen consens) i la aprovació a referendum d'una de les dues propostes dependrá d'una majoria absoluta al Congrés outgame del PPCE, considero que es una presa de pel.
Si les lleis están formulades i redactades en un cercle tancat, per els mateixos que l'admetran a tramit, sense escoltar altres veus de la ciutadania i de la oposició política, tot això es una pantomima.
Per que et facis una idea del que em refereixo, tens un exemple a la VR molt clar: el PP te majoría absoluta a Spain i en aquest temps ha redactat i modificat un fotiment de lleis. Això fins un cert punt es legal, ja que el sistema es així, però imagina que fes el mateix amb la Constitució.
L'argument que diu sferrer de que la ciutadania ho refrendará en referendum es un argument falsejat ja que tots sabem que el PPCE te una important bossa de vots captius i que la utilitzará en el seu profit, aixi com la d'aceptar la legalitat d'un Congrés outgame pre-constitucional i fet per el PPCE a la seva mida.

En quant a mèrits, jo no en vull cap, si pogués ser anónim ho seria, només vull justicia, pluralitat i democràcia total, sobretot quan estem redactant un text que ha de sentar les bases d'un futur català a eEgypte.

Puntualitzat tot això, continuem amb la feina.
enrivax

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por enrivax Dl 10 Mar 2014 - 17:13

Si sferrer.
Sferrerm passar per el tub...

enrivax

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por sferrer Dl 10 Mar 2014 - 17:19

En cap moment el congrés imposa lleis, només proposa i el poble en referendum les decideix, a més sempre s'intenta que el congrés aprove les propostes per UNANIMITAT a favor, o com a minim sense vots en contra.
sferrer
sferrer
President català

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por enrivax Dl 10 Mar 2014 - 17:59

En el tema del Congrès, ja he dit anteriorment el que penso. En l'ingame no es pot canviar res, o sigui que tots ho tenim clar.
Es al outgame on una llei d'aquest tipus atorgaria moltes competéncies a uns congressistes per sobre del govern i altres càrrecs. Per això vaig proposar crear un model Parlamentari, en la que al outgame obriria el ventall democràtic i inclús es pot incloure la participació de l'Assemblea del Poble.
Precisament al mateix fòrum, dins de l'apartat del Congrés ja s'inclou a l' Assemblea del Poble i als partits polítics a mes de les Corts on debaten els congressistes.
Aixó no afectaría massa als resultats de les decisions ja que tots sabem que tal com está muntat el sistema actual, el PPCE te majories tant al govern com al Congrés i assigna els càrrecs extra que convingui i el vot d'un representant de l'Assemblea del Poble tampoc tindria factor decisori però si de barómetre d'opinió de la ciutadania.
Amb tot, penso que es molt mes plural que les propostes de llei, les decisions importants i sobretot el debat constitucional estigui obert a tots els càrrecs polítics d'eEgypt cosa que implicaria que el recompte de vots passes de 5 a 11 o mes.
Per tant, jo segueixo proposant que s'oblidi el concepte de Congrès adaptat del ingame de eR i en fem un de nostre, que podem anomenar Parlament o com vulguem.
Principalment els canvis que jo faria a la teva proposta son,
-primer canviar on posa Congrés per Parlament.
-al 2.2.1 donaria capacitat de vot al govern. Es tindria que retocar tot el punt 2 sencer, especialment el 2.1
-el 3.2 l'eliminaria, ja que les funcions ingame son les que son i al outgame no serveixen. En qualsevol cas, es debatrien a solicitud per els parlamentaris.
La resta mes o menys está be, al meu parer clar.
Insisteixo en que no tenim per que tenir un Congrès derivat directament de les normes de eR i al outgame asignar-li noves i adicionals funcions.
No te sentit si als altres càrrecs i sobre tot, a la ciutadania, no s'els hi ofereixen funcions similars.

enrivax

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por pau esteve Dl 10 Mar 2014 - 18:06

enrivax escrigué:En el tema del Congrès, ja he dit anteriorment el que penso. En l'ingame no es pot canviar res, o sigui que tots ho tenim clar.
Es al outgame on una llei d'aquest tipus atorgaria moltes competéncies a uns congressistes per sobre del govern i altres càrrecs. Per això vaig proposar crear un model Parlamentari, en la que al outgame obriria el ventall democràtic i inclús es pot incloure la participació de l'Assemblea del Poble.
Precisament al mateix fòrum, dins de l'apartat del Congrés ja s'inclou a l' Assemblea del Poble i als partits polítics a mes de les Corts on debaten els congressistes.
Aixó no afectaría massa als resultats de les decisions ja que tots sabem que tal com está muntat el sistema actual, el PPCE te majories tant al govern com al Congrés i assigna els càrrecs extra que convingui i el vot d'un representant de l'Assemblea del Poble tampoc tindria factor decisori però si de barómetre d'opinió de la ciutadania.
Amb tot, penso que es molt mes plural que les propostes de llei, les decisions importants i sobretot el debat constitucional estigui obert a tots els càrrecs polítics d'eEgypt cosa que implicaria que el recompte de vots passes de 5 a 11 o mes.
Per tant, jo segueixo proposant que s'oblidi el concepte de Congrès adaptat del ingame de eR i en fem un de nostre, que podem anomenar Parlament o com vulguem.
Principalment els canvis que jo faria a la teva proposta son,
-primer canviar on posa Congrés per Parlament.
-al 2.2.1 donaria capacitat de vot al govern. Es tindria que retocar tot el punt 2 sencer, especialment el 2.1
-el 3.2 l'eliminaria, ja que les funcions ingame son les que son i al outgame no serveixen. En qualsevol cas, es debatrien a solicitud per els parlamentaris.
La resta mes o menys está be, al meu parer clar.
Insisteixo en que no tenim per que tenir un Congrès derivat directament de les normes de eR i al outgame asignar-li noves i adicionals funcions.
No te sentit si als altres càrrecs i sobre tot, a la ciutadania, no s'els hi ofereixen funcions similars.

REspecte al tema del parlament, ahir ho vaig pensar, pero sem va oblidar posar-ho.

Basant-me en el que vas fer tu a la proposta de Consti i el que de fet afirmes ara, proposo que el Parlament estiga format per:

-Congressistes ingame
-1 Representant del Govern per cada 5 congressistes. En qualsevol cas, el president ha de ser un d'ells.
-1 Representant dde la Assemblea per cada 5 congressistes

aixi es millor, ja que sols 1 de la assemmblea per 30 congressistes el faria inutil, i de pas es fixa el nombre de gent que va del govern.

Exemple:

10 Congressistes ingame

2 del govern: El govern decideix enviar al MoI, ja que es el que menys feina té dels ministres (m'ho acabo de inventar). PEr tant son Presi i MoI

2 de la Assemblea: S'elegeixen 2.

Total, un parlament de 14 persons¡es.
pau esteve
pau esteve

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por enrivax Dl 10 Mar 2014 - 18:11

sferrerm escrigué:En cap moment el congrés imposa lleis, només proposa i el poble en referendum les decideix, a més sempre s'intenta que el congrés aprove les propostes per UNANIMITAT a favor, o com a minim sense vots en contra.

1- No existeix un Congrès real i legal sense una Constitució previa. Una cosa així només existeix a Banana Republic
2- Aquest presumte Congrés es el que respatlla, retoca i retalla els textos a la seva conveniencia, tot i que hagin estat presentats per qualsevol ciutadà, polític o per el gat. Desprès d'aixó, quan ja está al seu gust partiular, el vota i si l'admet a trámit el presenta a referendum popular. Recordes l'Estatut del "apoyaré" d'en ZP? Doncs aixó.
3- Intentar la unanimitat i res, es el mateix quan es basa en una llei il·legitima que a mes, determina quina es la majoria per admetre el resultat d'una votació, es a dir, que no fa falta que sigui unánime.
enrivax

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por sferrer Dl 10 Mar 2014 - 18:17

Enrivax el congrés es vota, si tingueres suport en el teu punt de vista series congresista, asumeix que es un punt de vista i ja esta.
sferrer
sferrer
President català

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por enrivax Dl 10 Mar 2014 - 18:19

Em sembla millor així, Pau. Però de totes formes aquest sistema es mes complicat que admetre com a parlamentaris a mes dels congressistes, siguin 5, 10 o els que siguin, al CP, als ministres vigents (incloent els futurs ministres outgame del Poder Judicial i/o altres, els sindics (si n'hi haguessin) etc. i inclús els Presidents de Partits, cosa que donaria encara mes pluralitat) En quant als representants de l'Assemblea del Poble, em sembla be que puguin ser mes proporcionalment al nombre de congressistes, tot i que no tindria que ser obligatori ni siquiera 1 de sol. Sería una opció per el poble, mes que per ser decisius en cap votació, per deixar palesa la seva opinió respecte el tema que es questioni.
enrivax

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por sferrer Dl 10 Mar 2014 - 20:08

Enrivax, pau penseu el que digueu, voleu posar en lloc dels que el poble trie, els que el poble trie, més els que vullga el CP (que es qui nomena els ministres), el poder judicial (que legislaria i aplicaria lleis cosa de bojos) els presidents dels partits (quins partits tots o els mes votats, pq si son els mes votats ja tenen congresistes i es tonto posar el president del partit).

Jo afegiria, les secretaries, la senyora de la neteja, els ujiers, els neteja cendrers, els vice-presidents de partits, la parte contratante de la primera parte.

Vaja canviem un congrés escollit pel poble, per un congrés amb congresistes escollits per una banda, i per l'altra  "nobles" designats a dit pel CP, i pels partits politics.
sferrer
sferrer
President català

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por pau esteve Dl 10 Mar 2014 - 23:46

sferrerm escrigué:Enrivax, pau penseu el que digueu, voleu posar en lloc dels que el poble trie, els que el poble trie, més els que vullga el CP (que es qui nomena els ministres), el poder judicial (que legislaria i aplicaria lleis cosa de bojos) els presidents dels partits (quins partits tots o els mes votats, pq si son els mes votats ja tenen congresistes i es tonto posar el president del partit).

Jo afegiria, les secretaries, la senyora de la neteja, els ujiers, els neteja cendrers, els vice-presidents de partits, la parte contratante de la primera parte.

Vaja canviem un congrés escollit pel poble, per un congrés amb congresistes escollits per una banda, i per l'altra  "nobles" designats a dit pel CP, i pels partits politics.

Pensa que sols es un noble si hi ha menys de 10, que es el cas, i com he dit ha de se robligatoriament el president, qui ja es congressista, per altra banda.
pau esteve
pau esteve

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 3 1, 2, 3  Següent

Tornar a dalt