Fòrum d'eCatalunya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Llei del Congrés

+3
mundus finae
enrivax
pau esteve
7 participantes

Pàgina 3 de 3 Previ  1, 2, 3

Ir abajo

Llei del Congrés - Página 3 Empty Llei del Congrés

Missatge por pau esteve Ds 8 Mar 2014 - 1:15

Recuerdo del primer mensaje :

La idea, es anar pulint-la, per a votarla quan la Constitució estigui vigent, ja que no pot haver-hi marc legal sense cap constitució.


LLEI DEL CONGRÉS (El nom es provisional, per supost)


1.PREÀMBUL

1.1. El Congrés es el màxim órgan polític i representatiu de l'Estat Català d'eEgipte. Ostenta el poder legislatiu.

1.2. El Congrés tindrà la seu en el fòrum oficial de l'Estat: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo].

1.3. La Administració del fòrum vetllarà per que siguin donats:
    -El rang de Congressista
    -Els permissos als fils ocults (si cal)
    1.3.1. La Administració vetllarà perque aquests siguin retirats als congressistes sortints.

2. ELS CONGRESSISTES

2.1. La forma de elecció, per sufragi universal, es la pròpia de eRepublik, tret de que no es tinguin regions, cas en que s'aplica la següent llei: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo] (aquesta jo la remodelaria dins del marc legal post.constitució)
    2.1.1. renunciar ingame al carrec implica renunciar-hi outgame.

2.2. És Congessista tot aquell que ha sigut elegit com a tal ingame a eRepublik, tret del President, (ingame es un congressista de facto) qui té dret a parlar però no a votar.
    2.2.1. Igualment, el Govern tindrà el dret a parlar i la obligació si sels requereix, però no el vot.

2.3. Per el fet de haver-se presentat a Congressista i ésser elegit, tot congressista accepta aquesta normativa.


3. FUNCIONS DEL CONGRÉS

3.1 El Congrés te la missió de complir la labor legislativa de l'Estat Català d'eEgipte:
    3.1.1. Crear, modificar i derogar lleis, seguint els procediments establerts en la secció 4.
    3.1.2. Vetllar la feina del Govern, i si cal, presentar mocions de Censura. Per a això pot demanar la compareixença de qualsevol membre del Govern.
    3.1.3. Modificar la Constitució (seguint els procediments establerts)

3.2. Apart, com a característiques pròpies de l'ingame, té:
    3.2.1. La potestat i el deure de concedir ciutadanies, seguint la llei vigent.
    3.2.2. La potestat i el deure de concedir donates a les ORG, seguint la llei vigent.
    3.2.3. Votar i aprovar mesures ingame a petició del Govern, tals com el NE , els impostos i la emissió de moneda.

3.3. Tots els Congressistes tenen la obligació de escoltar a la Assemblea del Poble, i si alxí ho requereix algun ciutadà, presentar lleis a debat, tot i que després s'hi vote en contra.


4. EL FUNCIONAMENT DEL CONGRÉS (degut a que som un país petit, NO HI HA MESA)

4.1. Qualsevol Congressista pot efectuar qualsevol de les accions previstes al apartat 3.

4.2. Les lleis proposades tindràn dos fases:
    4.2.1. Fase de Debat (24h) En aquesta, allargable si l'autor ho vol, els congressistes debatiran i proposaran canvis sobre la moció presentada.
    4.2.2. Fase de Votació (24h) En aquesta, no allargable a excepció de que així ho indiqui qualsevol llei superior a aquesta, els congressistes votaran a favor, en blanc o en contra.

4.3. Per ser aprovada ,a excepció de que així ho indiqui qualsevol llei superior a aquesta, (Com una reforma de la Constitució), s'ha d'obtenir en el si una majoria simple del 51%. Això implica que en cas d'empat, guanyarà sempre el NO.
    4.2.3. Els vots en blanc s'ignoraran, comptant per al total solament els SI i els NO.
    4.3.2. Les absències comptaran com a vots en blanc.




falta alguna cosa, però en essència ja està.
pau esteve
pau esteve

Nombre de missatges : 324
Data d'inscripció : 27/06/2013

Tornar a dalt Ir abajo


Llei del Congrés - Página 3 Empty Re: Llei del Congrés

Missatge por Naboal Dl 24 Mar 2014 - 20:49

xD

Consti que no em desagrada la llei però hauria de votar-se entre els congressites.
Naboal
Naboal
Ministre d'economia

Nombre de missatges : 642
Data d'inscripció : 27/06/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Llei del Congrés - Página 3 Empty Re: Llei del Congrés

Missatge por sferrer Dl 24 Mar 2014 - 21:54

pau esteve escrigué:
Naboal escrigué:Les lleis emanen de la Constitució. (aquesta frase se la sap tothom de memòria)

en serio, cabrejeu.

mira que heu fet lleis sense constitució-. Però clar, ara el jove amb idees perilloses per al partit únic, el vell i amargat Pau... fan algo i au! a escudarse en "fa falta constitució".

No sabeu llegir? He dit 1000 vegades que la llei no conté cap referència a la Consti i esta pensada per a ser votada DESPRÉS DE LA CONSTITUCIÓ.

Algú em contestarà d'una vegada dient si està bé o es dignarà a dir-me "si, t'estem ignorant, calla't ja"?????

Sincerament no m'he llegit en profunditat, pero tal com he dit jo ja vaig fer el meu esforç i m'he decidit a deixar pas a que altres facin la constitució.

Només votaré si o no si el congrés ho presenta a referendum.
sferrer
sferrer
President català

Nombre de missatges : 629
Data d'inscripció : 08/09/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Llei del Congrés - Página 3 Empty Re: Llei del Congrés

Missatge por pau esteve Dl 24 Mar 2014 - 22:34

Naboal escrigué:xD

Consti que no em desagrada la llei però hauria de votar-se entre els congressites.

ambdós sabem el resultat, igual que el sabíeu quan vau fer la vostra.

Es legal, i correcte moralment, i no us culpo, pero es el que hi ha quan el PPCC té majoria 4-1 xD
pau esteve
pau esteve

Nombre de missatges : 324
Data d'inscripció : 27/06/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Llei del Congrés - Página 3 Empty Re: Llei del Congrés

Missatge por Naboal Dt 25 Mar 2014 - 1:27

Pel simple fet que no siguis del PPCC no vol dir que s'et voti en contra la proposta, presenta-la on toca (a congrés privat) i intenta moure als congressites com jo, sferrer i els altres perquè et diguin el què i facin esmenes a una ZONA exclusiva per congressites, és tot el que crec que falla la resta bé.
Naboal
Naboal
Ministre d'economia

Nombre de missatges : 642
Data d'inscripció : 27/06/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Llei del Congrés - Página 3 Empty Re: Llei del Congrés

Missatge por enrivax Dt 25 Mar 2014 - 15:00

Disculpeu el meu silenci però es que fins ara no m'ha tornat internet :/

Estic mig d'acord amb aquest redactat de llei.
Quan tingui una estona proposaré les meves modificacions.

Entenc que hi hagi qui estigui en contra de la proposta d'una nova institució de Parlament, amb una representació mes ample, però penso que això no hauria de ser una limitació, es una proposta i si en la votació es rebutgés llavors ja es proposarien canvis alternatius. Però aquí tindrem sempre un problema de constant bloqueig del PPCG que presumptament no admetrà a tràmit al Congrés una proposta no consensuada per ells, tot i que pugui ser positiva. Però no avancem aconteixements ja que el que es important es presentar una bona proposta, ben feta i coherent.

La "polèmica" rau en que uns diuen que el Congrés outgame te que mantenir idèntica composició que la del ingame (o amb eleccions outgame si no hi ha regions a eR) i que al outgame assumeixen les funcions que no existeixen ingame, com per exemple legislar o administrar un fòrum, entre moltes altres.
Els altres mantenen que els congressistes tenen les mateixes funcions del ingame que al outgame i que les qüestions pròpies del outgame han de ser tractades amb molta mes pluralitat i participació tant de la ciutadania, com de la oposició política o de membres vigents del govern (com CP i/o ministres).

Es a dir, que el desacord no es la Constitució o la llei en si, es una qüestió de si hi ha d'haver mes pluralitat o no.

En la meva opinió, si no hi ha mes pluralitat, s'han de limitar les funcions del Congrés estrictament a les mateixes del ingame. Jo no puc admetre de cap manera que els que estan votats dins del joc, desprès tinguin altres "poders" superiors al outgame, com redactar i tramitar constitucions i lleis, administrar fòrums, votar i prendre decisions outgame, etc.

Per aquests motius, en primera instància, encara no estic d'acord amb aquest redactat de la llei.

Estic d'acord amb mundus finaes, que tenim molts temes oberts i que potser hauríem de centrar-nos primer en tancar la proposta de Constitució ja que depenent de si en el punt 15 d'aquesta admetem la figura de Parlament plural o la de Congrés ingame/outgame, aquesta llei de Congrés hauria de ser modificada en una llei de Parlament.

Be, quan m'actualitzi i em posi al dia, segueixo comentant Wink
avatar
enrivax

Nombre de missatges : 459
Data d'inscripció : 27/06/2013
Edat : 109
Ubicació : Puigmal

Tornar a dalt Ir abajo

Llei del Congrés - Página 3 Empty Re: Llei del Congrés

Missatge por pau esteve Dt 25 Mar 2014 - 16:54

enrivax escrigué:Disculpeu el meu silenci però es que fins ara no m'ha tornat internet :/

Estic mig d'acord amb aquest redactat de llei.
Quan tingui una estona proposaré les meves modificacions.

Entenc que hi hagi qui estigui en contra de la proposta d'una nova institució de Parlament, amb una representació mes ample, però penso que això no hauria de ser una limitació, es una proposta i si en la votació es rebutgés llavors ja es proposarien canvis alternatius. Però aquí tindrem sempre un problema de constant bloqueig del PPCG que presumptament no admetrà a tràmit al Congrés una proposta no consensuada per ells, tot i que pugui ser positiva. Però no avancem aconteixements ja que el que es important es presentar una bona proposta, ben feta i coherent.

La "polèmica" rau en que uns diuen que el Congrés outgame te que mantenir idèntica composició que la del ingame (o amb eleccions outgame si no hi ha regions a eR) i que al outgame assumeixen les funcions que no existeixen ingame, com per exemple legislar o administrar un fòrum, entre moltes altres.
Els altres mantenen que els congressistes tenen les mateixes funcions del ingame que al outgame i que les qüestions pròpies del outgame han de ser tractades amb molta mes pluralitat i participació tant de la ciutadania, com de la oposició política o de membres vigents del govern (com CP i/o ministres).

Es a dir, que el desacord no es la Constitució o la llei en si, es una qüestió de si hi ha d'haver mes pluralitat o no.

En la meva opinió, si no hi ha mes pluralitat, s'han de limitar les funcions del Congrés estrictament a les mateixes del ingame. Jo no puc admetre de cap manera que els que estan votats dins del joc, desprès tinguin altres "poders" superiors al outgame, com redactar i tramitar constitucions i lleis, administrar fòrums, votar i prendre decisions outgame, etc.

Per aquests motius, en primera instància, encara no estic d'acord amb aquest redactat de la llei.

Estic d'acord amb mundus finaes, que tenim molts temes oberts i que potser hauríem de centrar-nos primer en tancar la proposta de Constitució ja que depenent de si en el punt 15 d'aquesta admetem la figura de Parlament plural o la de Congrés ingame/outgame, aquesta llei de Congrés hauria de ser modificada en una llei de Parlament.

Be, quan m'actualitzi i em posi al dia, segueixo comentant Wink 

Clar, però el cas es que per desgràcia ja s'ha parlat el tema del Parlament i ha sigut rebutjat... Per tant, crec, personalment que hem de trobar un punt mig...
pau esteve
pau esteve

Nombre de missatges : 324
Data d'inscripció : 27/06/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Llei del Congrés - Página 3 Empty Re: Llei del Congrés

Missatge por enrivax Dv 1 Ago 2014 - 19:01

Una altre iniciativa pendent...
avatar
enrivax

Nombre de missatges : 459
Data d'inscripció : 27/06/2013
Edat : 109
Ubicació : Puigmal

Tornar a dalt Ir abajo

Llei del Congrés - Página 3 Empty Re: Llei del Congrés

Missatge por Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 3 de 3 Previ  1, 2, 3

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum